1- Plantar
una tomaquera. Tenint en compte que es necessari que el nen interaccioni amb
l’entorn, realitzi accions fora del seu àmbit per tal de que desconegui aquest.
Se li demanarà que planti una tomaquera, sense cap explicació prèvia. La
finalitat d’aquest és que no sàpiga com interaccionar amb l’entorn ja que no és
on ell es desenvolupa normalment. Seguidament i si es necessari és buscarà una
figura d’autoritat externa, un horticultor, que li ensenyi a aquest nen com
cuidar la seva hortalissa. Amb aquesta acció és treballarà a més a més de
l’objectiu general, la constància, el descobriment, la sensació de
desconeixença i la incertesa.
Cuidar una hortalissa és una bona idea, fora del que és habitual i una altra manera de relacionar-se amb el seu entorn.
ResponderEliminarPersonalment la figura de l'horticultor l'hauria de fer un professor, a poder ser el tutor, per tal de crear un vincle encara major amb el nen.
Jo he confeccionat una acció molt semblant en aquesta, la trobo molt bona per a que el noi experimenti en primera mà les sensacions d'inferioritat, de incertesa, de no saber què fer davant una tasca. Això el fa sentir no tant "savi". Per altre banda, potser és arriesgat l'especificació d'aquesta acció, plantar una tomaquera. I si en sap?
ResponderEliminarCrec que cuidar una hortalissa és molt útil per a formentar la responsabilitat més enllà d'ell mateix i dels seus interessos. No obstant, opino igual que el Lluís i crec que la persona que l'acompanyi en aquest procés de cura i estima cap a una planta ha d'establir certs vincles de proximitat i confiança ja que aquesta acció pot ser molt útil per a treballar molts aspectes essencials com els valors i les emocions.
ResponderEliminar