Secretari/a: Lídia Masip i Pons
|
Responsable: Alba Lendines Poy
|
Dia: 22/11/2011
Lloc: URV, Aula
Durada de la reunió: 3.30h.
|
Participants:
Alba Jansa Olive, Lídia Masip i Pons, Alba Lendines Poy
|
Excusats: Josep Lluís Marrugat Viña
| |
Ordre del dia:
Identificació de les idees clau, en el petit grup. Posada en comú amb el grup classe. Crear la idea clara del que pensa cada membre del grup Crear una idea global | |
Desenvolupament:
- En un primer moment hem posat en comú les opinions respecte els articles en petit grup. D’aquests hem destacat punts claus de cada un; els quals presentem a continuació.
En l’Article sobre la dinamització dels equips docents hem destacat, aquest punts:
Ø Importància de les tècniques i del benefici.
Ø Les cinc direccions motivadores: la innovació, el repte, l’èxit i el reconeixement, el clima afectiu.
Ø Les necessitats i les potencialitats individuals
En el següent article, “las claves para la dinamizacion interna” hem destacat:
Ø L’assessorament com a eina de suport
Ø Realitzar una tasca conjunta orientador- assessor.
Ø El treball col·laboratiu
Ø Les potencialitats/debilitats a tenir en compte per tal de dur a terme un clima de treball adequat
Ø Tenir en compte el context on es desenvolupa la problemàtica més enllà del centre.
En el tercer article hem destacat:
Ø La formació com la construcció de manera conjunta, on l’objectiu és capacitar al equip docent per tal d’aconseguir autonomia i resposta a les necessitats que van sorgint.
Ø L’assessorament, com a pràctica reflexiva, propicia bons climes de treball, fomenta d’interès del professorat per la formació permanent i el treball en equip.
Pel que fa al quart article, hem destacat aquests punts:
Ø L’establiment dels rols
Ø La diferència entre el pensament únic i el pensament d’equip
Ø L’equip té en compte: la visió de com portar el dia a dia, la interdependència, la confiança i la complementarietat entre els membres per tal de que hi hagi un bon clima.
Ø El fet de que no hi ha una cultura sobre la cohesió social.
Ø El fet de que augmenti la cohesió provoca que augmenti la motivació.
Ø És important contemplar la cohesió social i el treball en grup
Ø No hi ha res més contagiós que l’èxit.
En el següent article, “las claves para la dinamizacion interna” el grup ha destacat:
Ø Prioritzar critèris pedagògics
Ø La importància de les amenaces i la ètica
Ø El fet de treballar amb profunditat
Ø L’assessorament no és un àmbit de manipulació.
En el tercer article hem destacat:
Ø S’estableix el canvi com un èxit, trencar esquemes.
Ø Es destaca la importància de la coherència i la honestedat.
Ø S’estableixen les fases del procés: problema, punts de vista, pràctica,avaluació i reflexionar.
Ø Es guia el procés del projecte, l’espiral investigació acció, els moments de retorces, les resistències.
Ø S’han d’aprofitar els moments de dubte
En el quart article, només han destacat dos punts que nosaltres no havíem contemplat:
Ø El super- equip, amb 19 característiques.
Ø La importància de l’autoavaluació.
Ø Alba J.: El Coneixement previ et permet fer intervencions i conèixer millor el tema
Ø Alba L.: Tenir tots les mateixes condicions i les mateixes bases conceptuals, ens permet aportar coses diferents i tenir més fluïdesa.
Ø Lídia M.: El coneixement ens permet establir grups de discussió de les diferents visions creades sobre el mateix concepte.
La lectura reflexiva ens permet fer aportacions i aprofundir més en aquells aspectes que poder no havíem contemplat.
| |
Acords i responsables:
- Visualització de les aplicacions del blog de manera individual. - Penjar l’acta del dia al blog. - Convidar a les professores de l’assignatura al “REDICE". | |
Reflexions (sobre el treball en equip o d’altres consideracions remarcables):
La sessió d'avui ens ha permés compartir informació i diversos punts de vista sobre un mateix tema. Això ens proporciona un major aprofundiment de les lectures i una millor assimilació dels continguts de les mateixes.
|
miércoles, 7 de diciembre de 2011
ACTA NÚMERO 6
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario