Membre del grup: Alba Jansà |
Llibre escollit: BAUMAN, Z. (2006). Els reptes de l’educació en la modernitat líquida. BCN: Ed. Arcàdia. |
Tracta sobre la importància que té rebre educació en tots els àmbit i al llarg de la vida, per tal de combatre la ignorància en una societat de consum i reconèixer que aquesta pròpia educació és la que dona el poder al individu; com també la garantia de la convivència. |
Membre del grup: Alba Lendines |
Llibre escollit: FULLAN, M. y HARGREAVES, A. (1997). ¿Hay algo por lo que valga la pena luchar en la escuela? Sevilla: Publicaciones MCEP |
És una guia pràctica que reflexiona sobre els aspectes educatius que són, o haurien de ser, importants en l’escola ; per tal de poder aconseguir que aquesta s’ajusti a la realitat i a les necessitats socials. Dirigida al docent, establint-lo com una figura indispensable en tot aquest camí. |
Membre del grup: Lídia Masip |
Llibre escollit: DÍEZ, E. (1999). La estrategia del caracol. Un cambio cultural en una organización. Barcelona: Oikos-tau |
Aquest llibre ens ofereix les claus sobre la importància de la cultura de les organitzacions educatives. Ens mostra els perques de la necessitat del canvi de la cultura i quina podria ser la finalitat d’aquest. També ens mostra qui hauria de produir aquest canvi, cap a on hauria de canviar i, com tractar aquelles subcultures resistents a aquets canvi. |
Membre del grup: Josep Lluís Marrugat |
Llibre escollit: IMBERNÓN. F. (2007). 10 ideas clave para la formación permanente del profesorado. Barcelona: Graó, 2007 |
El llibre aborda la necessitat de donar un gir a les polítiques ducatives i a les pràctiques de formació permanent dels professors i professores, tenint molt en compte els canvis que s'han produït als contextos social i educatiu. Aquest llibre, presenta alhora, una estructura clara que ajuda a la reflexió en cadascuna de les idees que es plantegen. |
No hay comentarios:
Publicar un comentario