jueves, 8 de diciembre de 2011

PROJECTE D'ASSESSORAMENT

TÍTOL “Millorar la reincorporació dels adolescents al Sistema de Formació a la ciutat de Tarragona”

INTRODUCCIÓ I JUSTIFICACIÓ DEL CAS
  • Cada cop hi ha més adolescents que abandonen els seus estudis abans d’acabar l’etapa obligatòria. cal tenir en compte l'elevat fracàs escolar.
  • Abans de la crisi molt adolescents van abandonar els estudis perquè tenien feina. Ara amb la crisi hi ha un sector de la població adolescent que s’ha quedat sense feina i sense cap titulació, per tant les seves possibilitats professionals són molt baixes.
  • Hi ha adolescents que, per diversos motius (familiars, socials...), no tenen motivació pels estudis.
En tots aquests casos, els professionals es troben amb una diversitat d’interessos a secundària que, molts cops, resulta difícil d’afrontar o tractar. La formació contínua ha de permetre al professional adquirir els recursos necessaris per a adaptar-se a tots els canvis que es van produint i per a fer front, de forma efectiva a les necessitats que van sorgint.
Es fa necessari des de l’administració donar cabuda a tots aquells adolescents que volen reincorporar-se novament al Sistema Educatiu, indistintament de la institució emprada per a fer-ho. També cal ajudar-los a trobar la motivació i el sentit a l’estudi.

ANÁLISIS DE LA DEMANDA
  • L’adolescent ha de tenir facilitats per a poder incorporar-se novament al Sistema Educatiu des de qualsevol institució.
  • Els professionals han de formar-se contínuament per a adquirir competències que els permetin treballar amb l’adolescent de forma efectiva.
  • Cal donar segones oportunitats a l’adolescent, tenint en compte les característiques de l’etapa on es troben.
  • La comunitat ha de conscienciar-se de la importància de l’educació i la formació per a contribuir positivament en el desenvolupament, tant a nivell individual com social i econòmic. Societat del coneixement.

ANÀLISIS DE LA INSTITUCIÓ
Es tracta d’un assessorament a professionals provinents de diversos àmbits educatius. Tots el que treballin de forma directa o indirecta amb aquesta tipologia d’alumnes.
En aquest apartat es desenvoluparan totes les institucions formals i no formals que tinguin relació amb aquesta tipologia d’alumnes.

MARC TEÒRIC. DESCRIPCIÓ D’ALGUNS CONCEPTES CLAUS
  • Marc legal actual (Sistema Educatiu).
  • Concepte d’adolescència. Per a poder tractar amb adolescents cal conèixer bé les característiques de l’etapa a tots els nivells del desenvolupament.
  • Assessorament a professionals de l’educació a adolescents (en que consisteix i com s’ha de portar a terme).
  • Coaching. Definició de concepte i possibilitats.
  • Reincorporació adolescent. Situació actual.
  • causes de l'abandonament escolar.
  • Problemes del Sistema Educatiu per a fer front a l’abandonament.
  • Necessitats educatives de l’adolescent.
  • Requisits per a la reincorporació de l’adolescent al Sistema Educatiu.
  • Anàlisi socioeconòmic de la zona.
  • Competències professionals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario