martes, 29 de noviembre de 2011

JO RESSALTO (LÍDIA MASIP)

Article 4:
·       Per poder dur a terme una intervenció, és important contextualitzar el centre. És per aquesta raó que l’anàlisi institucional del centre ha de dur-se a terme a través d’un guió estructurat que contempli tots els punts que volem tractar. D’aquesta manera anirem aportant elements  que donin suport al centre i facilitin el seu funcionament i evolucionin com a institució. Per tal de que la evolució sigui completa tots els membres hauran d’interioritzar aquest canvis.

·       És fonamental que el centre comparteixi amb l’assessor, i per aquest motiu es fonamental el treball diari que es realitza. Per poder-ho fer de la millor manera, una de les consignes que hem de tindre clares és la de ser clars i mostrar unes expectatives que podem atrapar.

·       L’assessor ha de tindre en compte que no pot generalitzar una mateixa intervenció en diverses institucions ja que és tots els factors i membres varien ,i aquest necessitaran altres suports. És per aquest motius que un assessor no hauria de treballar amb una multitud de casos molt elevada.

Article 5: Las relaciones en la escuela: perspectiva tridimensional.

· Tots els centres escolars tenen unes característiques comuns que se’ls hi pressuposa pel tipus de format, com per exemple, les lleis que els afecten; però cada centre és únic ja que la manera que té cada un d’aquets en respectar-les i en suportar les prensions que exerceix sobre aquests és diferent.
·  La comunicació en els centres educatius és un dels factors més importants, tenint en compte que és la base del funcionament d’aquest. Tot i tindre un sistema jeràrquic, el centre educatiu ha de procurar que les prensions exercides per la supervisió siguin les adequades, per evitar que aquestes prenguin un format autoritari.
·Tot i que l’assessor és aquell que inicia una tasca, o recomana una eina per tal de que la institució esdevingui un canvi. Els membres d’aquest han d'adoptar una actitud bona davant d’aquest. Moltes vegades això no sorgeix a causa de l'angoixa que produeix aquest. És feina de l’assessor utilitzar aquesta desconeixença del canvi, explicar els punts forts i febles que aquest aporta; utilitzant un discurs clar i organitzat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario