Article 1: “La dinamización de los equipos
docentes”
En un equip docent és essencial el treball en equip
per tal d’oferir als alumnes una educació de qualitat.
Per a una bona pràctica de treball en equip és
necessari tenir en compte una sèrie d’aspectes que influeixen directament en la
realitat educativa i en la motivació dels agents que hi participen, aquests
són:
La innovació. Cada una quantitat
determinada de temps, és necessari promoure un ambient de canvi, ja que aquest
ens pot impulsar a plantejar i a aconseguir nous objectius.
El repte. Cal establir una fita,
lluitar per arribar a ella, i de plantejar-ne de noves, per tal d’ajudar als
equips docents a desenvolupar les seves tasques de manera més satisfactòria.
L’èxit. A més de innovar i de
plantejar-nos diferents fites a assolir, també és necessari que aquestes ens
porten a l’èxit, ja que d’aquesta manera podrem apreciar que tot allò per el
que s’ha treballat té realment un sentit i que comporta una millora, tant per a
la qualitat de l’educació com per a la figura del docent.
El reconeixement. La consecució
d’un objectiu ens dóna satisfacció personal, per tant, si realment es vol
motivar als equips docents, cal ressaltar totes aquelles accions que hagin
contribuït a la millora de l’educació, i reconèixer que les bones aportacions
són les que han estat les catalitzadores del canvi.
El clima afectiu. Finalment, el
fet de potenciar les relacions afectives i l’interès vers els altres són
aspectes imprescindibles per aconseguir un ambient de treball amè, i que
impulsi als equips docents a implicar-se i esforçar-se en les tasques educatives.
Article 2: “Claves para la dinamización
interna”
Quan es parla d'assessorament en l'educació
ens referim a un procés de suport al docents. L'assessorament pot ser intern o
extern de cara als docents.
Quan l'assessorament és intern es creu que els
canvis que poden determinar una decisió son més duradors, en canvi, si
l'assessorament es extern l'acció es veu més limitada.
Queda clar que la diversitat d'opinió és
qüestió de problemàtiques humanes, però quan la decisió ha de portar-se a terme
en un centre, les opinions han de ser la font de millora o desenvolupament.
Article 3: “Una oportunidad para la innovación”
La formació en els centres és la forma que fa
possible la construcció de manera conjunta, que s’avanci, que s’aconsegueixin
els objectius del centre i que es respongui a una necessitat de la institució.
L’objectiu de la formació en els centres és
capacitar a l’equip docent i al centre per a que adquireixin una autonomia i
puguin capaços de donar una resposta adequada a necessitats que vagin brotar.
El paper de l’assessor és molt important en
aquest procés perquè la seva tasca és fer reflexionar als professors sobre la
seva pràctica, resoldre conflictes, i buscar respostes en igualtat de condició
i de manera conjunta.
Article 4: “Roles y actitudes de equipo en las
organizaciones que aprenden”
Una correcta comunicació és un factor clau per
a desenvolupar un bon treball en equip.
A dins l’equip s’han d’establir uns rols, és
igual qui faci què, però han d’estar marcats.
S’ha de tenir en compte la diferència entre el
pensament únic el d’equip.
No hay comentarios:
Publicar un comentario