Article 1: Formación en centros. Una oportunidad para la innovación
- L’assessorament és defineix com una ocasió per motivar el canvi i així millorar.
- La pràctica reflexiva, el treball de forma col·laboratiu. L’assessor és un guia pels professionals, orienta aquest per a que reconeguin els seus recursos i utilitzin les estratègies necessàries per dur-ho a terme.
- L’assessor propicia innovacions educatives i bones pràctiques professionals, com ara: la formació permanent i el treball col·laboratiu
Article 2: Claves para la dinamización interna
- Un dels punts pels quals el professorat necessita una renovació de les seves accions professionals són els següents: la necessitat de afrontar la variació de les pràctiques d’ensenyament, nous estils de comportament, diferent marc de relacions, precisió dels medis de comunicació... entre d’altres.
- Es desenvolupa un context on els coordinadors i els orientadors desenvolupen una tasca conjunta. Es per aquesta raó que s’estableixen els errors que amenacen aquesta corresponsabilitat.
- Finalment s’estableixen un seguit de pautes per superar aquests errors com són, aprofitar el potencial del professorat, participar en la gestió democràtica del seus centres educatius, analitzar el sistema en general... entre d’altres
Article 3: La dinamización en los equipos docentes.
- En el text hi podem veure que cada cop es consciencia més al equip docent del treball en equip.
- Destaco les cinc accions motivadores, que estableix aquest article: la innovació, el repte, l’èxit, el reconeixement i el clima afectiu.
- S’han de tindre en compte les necessitats grupals les del grup i les específiques del líder. Aquestes les haurem de tindre en compte per no desenvolupar conflictes, que necessitarien una implicació per part de tots ells per superar-les.
Article 4: Roles y actitudes de equipo en las organizaciones que aprenden.
- El treball en equip i el treball en grup. En el text trobem de manera clara i visual la deferència d’entre grup i equip en forma de taula.
GRUPS
|
EQUIPS
|
Finalitats administratius independents
|
Finalitats interdependents
|
Individus contractats
|
Sentit de propietat sobre l’objectiu
|
Directivitat, sense fonamentar congruències
|
Aportacions individuals per l’objectiu
|
Desconfiança i incomprensió de funcions alenes
|
Coneixements mutus i clima de confiança per les aportacions
|
Perill percebut en la comunicació
|
Comunicació oberta i honesta
|
El supervisor limita la aplicació d’aprenentatge
|
Es fomenta el desenvolupament i l’aplicació d’aprenentatges
|
Conflictes sense sortida que es resolen desprès dels danys
|
La resolució de conflictes com alguna cosa natural
|
Conformisme per damunt dels resultats
|
Resultats per damunt del confortament
|
- Seguidament tracta el punt de la problemàtica del funcionament dels equips. On és discuteix sobre els pensament únic i el pensament en equip. Es per aquesta raó que estableix un quadre on fa la diferenciació entre aquest dos.
PENSAMENT ÚNIC
|
PENSAMENT EN EQUIP
|
1. Assignació de la tasca
|
- Tasques i cohesió grupal interpersonal
- Aïllament del grup d’experts
|
2. Responsabilitat en la presa de decisions
|
- Decisions amb altes conseqüències
- Límit del temps
- Absència de normes metodològiques per la presa de decisions
|
3. Destreses
|
- Homogeneïtat dels membres del grup
- Alt estres de demandes externes
- Baixa autoestima temporal degut al fracàs recent
|
4. Sistemes de reconeixement
|
- Baixa autoestima temporal degut al fracàs recent
- Cohesió de La tasca
|
5. Lideratge
|
- Absència del lideratge imparcial
|
- Hi ha diverses característiques vinculades amb els criteris d’efectivitat com són : El disseny de les tasques, la interdependència, la composició el context i el procés i tots aquests son definits per uns criteris de efectivitat que són: La productivitat, La satisfacció i els judicis sobre la gestió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario